Gezien het feit dat ik diverse malen op mijn motor naar mijn werk ben gegaan, heeft ie ook weer ff moeten werken.
Alleen even de accu vervangen en gaan !
Dat ging wel goed tot op de dag dat de motor voor het stoplicht "zomaar" uitviel. ..???
Ik wist niet wat er aan de hand was.
Starten,..starten,..starten,.......en weer VOL GAS starten, en jawel hij sloeg aan.
Nou, dat ging dus goed.
Ik had de motor in de tuin staan, daar er niets aan de hand leek !
Maar de volgende dag..(Bwehhhhh!!)... een weeïge lucht.
Dus maar ff wezen kijken, en wat bleek, veel benzine onder mijn motor ??
Maar waar kwam dat vandaan ?
....?
Gelijk maar even gekeken en uiteindelijk bleek het uit mijn luchtfilter te komen, ik ben daarop gelijk via Google op zoek gegaan naar dat probleem en de eventuele oplossing!
Via het motorforum op het antwoord gekomen, "een verstopt of kapot vlotter!"
Via de plaatselijke motorzaak maar een vlotter-reparatieset geregeld
Carburateur eruitgehaald, geheel schoongemaakt en het nieuwe vlotternaaldje erin.
Starten en lopen dacht ik, maar nu bleek dat de motor het overtollige benzine wéér via de carterontluchting eruit gooide
Weer de carburateur eruit gehaald en schoon gemaakt.
Maar wéér bleek de benzine via de carterontluchting eruit te komen.
Hierna wees Jeroen mij erop dat we de olie ff moesten controleren, (hoe we daarop kwamen weet ik ook niet?)
Olie gepeild...en wat bleek daar !! de olie was wel erg dun
Olie eruit laten lopen......bleek het gewoon benzine te zijn !!!!
Ofwel mijn blok werd gesmeerd door 4,5 liter benzine, in plaats van 2,6 liter olie ??!!
Alles afgetapt, olie ververst, en jawel starten, lopen en verder alles OK.
Geeft dus weer aan dat ik veel vaker de olie moet controleren!
Nu kunnen we weer rijden.
De verstralers
De bovenste foto's zijn de allerlaatste wijzigingen, de verstralers zitten erop voor extra licht.
En natuurlijk om bij de zomerse ondergaande zon, (die de tegenliggers een beetje verblindt) extra goed zichtbaar te zijn.
Je weet natuurlijk maar nooit!
Hier komen wat verhalen.
Nou, ik ben dus begonnen met de Goldwing, dit was mijn éérste motor.
Tja, een beetje groot om mee te beginnen vonden sommige, maar ik vindt grote dingen nou eenmaal mooier dan kleine!
Was best wel ff wennen, op zo'n bakbeest terwijl je les hebt gehad op een 500cc tje.
Ik ging hem samen met mijn vrouw ophalen bij H. Pater in Hoogeveen en dan
zouden we samen weer naar huis rijden (December ik geloof 1993)
Ik reed voor mijn vrouw uit, die in de corsa reed.......
En ik maar denken, waar blijft ze nou ??
Helaas kwam ik er iets te laat achter dat zij 100 km/h reed en ik 100 M/ph (is dus 160 km/h !!)
Samen met een vriend en vriendin zijn we later dat jaar naar Italië gegaan.
Best relaxed hoor, op de motor en ook nog eens uitgerust aankomen.
Gelijk de Stelvio-pas gereden. Da's 45 haarspeld bochten in 5 kilometer geloof ik.
Ik heb er heel wat kilometers op gereden, totdat de kinders kwamen
Toen heeft de Wing een jaar of 2-3 binnen gestaan omdat ik er alléén niet ff lekker een dagje op uit ging.
Wat mij later ook weer deed besluiten om een motor voor mijzelf te kopen.....een speeledingetje!
Dus, Goldwing verkocht aan ene S. Francois uit Almere.
En ikke op zoek naar een Honda Africa Twin of een Suzuki DR Big, want ik wilde wel een semi-offroad.
Omdat ik een grote bak wel mooi vindt ging mijn eerste keus naar een Africa Twin.
Die motoren blijken dus best wel waardevast te zijn wat er op neer komt dat er dik € 3500,-- voor neergeteld moest worden.
Das iets te veel vond ik.
Dus op zoek naar een DrBig, ook dat vond ik vroeger al best toffe motoren, met die dubbele tank en zo.
Dus kijken en kijken...........
Tot ik een Dr 750 tegenkwam welke best betaalbaar was.
Ik samen met een vriend van mij ff op en neer naar Elsloo(Fr).
Even rijden kijken etc.
Nou eenmaal thuis ff overlegd en toch maar besloten om deze "zwarte" DrBig te kopen.
.....En jawel, met goedkeuring....!!....van de vrouw, heb ik dus een DR 750 gekocht.
op 22-11-2003 heb ik deze van E. zijlstra uit Elsloo (Fr) overgenomen.
Ik moest dus wel terug rijden vanuit Friesland naar Utrecht.....op een "open" motor.
Dat was gelijk een wenningsrit en ik heb hem dan ook gelijk een beetje uitgeprobeerd.
Want als je altijd achter een enorme kuip hebt gezeten, is het best wennen om op een "open" motor te rijden.
Voor het gevoel rijd je 100 terwijl je eigenlijk maar 70 rijdt.
Het eerste wat er aan de DR veranderd is, is de koffer, deze heb ik er gelijk afgehaald.
Ondertussen rijd ik al even met plezier lange en korte stukken.
En natuurlijk is er al een "eerste" schade.......een heel erge lompe.
Tijdens het spuiten van de zij-standaard stond de DR op een krik en is hij door een flinke windvlaag gewoon om gedonderd.
Tja ook ik maak wel eens fouten....Grmbl!!
Omdat het achterspatbord met verlichting naar mijn gevoel nogal lang was heb ik deze ook maar even ingekort.
Kijk en vergelijk maar de "oude" en "nieuwe" achterkant.
Wat ik ook al gedaan heb is het blok, deze was oranje en is nu zwart.
Voor de auto werden er oprijplaten en steunen gemaakt zodat de motor achteropgezet kan worden.
(Hierbij mijn dank voor de firma Metaalzetterij Midden Nederland
MMN uit lunteren die dit voor mij heeft kunnen realiseren.)
Foto's staan op GMC
Maar wel weer een motor.
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik in 1 jaar meer heb gereden dan de laatste 3 jaar met de wing.
Dus het heeft zijn geld wel opgebracht.
Omschrijving Goldwing GL1500 1988
Honda Goldwing GL1500 Interstate
MV-01-GP
28 Februari 1988
1500cc V6
Recentelijk zeer grote beurt gekregen mei 2016
Nieuwe olie en filter
Nieuw luchtfilter
Nieuwe remmen
Nieuwe accu april 2016
Opties
Cruise control
Achteruit
Trekhaak
Radio
Rugleuning
Hoes op rugleuning achterzit vernieuwd
Compressor
Intercom systeem
Gereedschapsset
Sieruitlaten 2 x 3
Koffer met toprek
Sierverlichting rondom
Chromen koplampfront
EXTRA
Winterhoes voorplaat
Winterhoes voorspatbord
Werkplaats handboek
Defect
LCD scherm moet vervangen worden
Keerringen in voorschokbrekers moeten vernieuwd worden
| |