Mijn motoren.



De Wing is verkocht !!

De Goldwing is per 13 oktober 2017 verkocht.
Aangezien ik er veel te weinig op gereden heb was het tijd om een ander er blij mee te maken.

Gijs van der Oosten is vanaf 17-10-2017 de nieuwe eigenaar.
Veel veilige kilometers toegewenst.





Sinds 1 februari 2013 ben ik de eigenaar van een Honda Goldwing GL1500 SE
Ik heb deze overgenomen van S. van Tol uit Zeeland
Hij had een auto nodig, en ik was op zoek naar een Wing....
Maar wel een maatje groter dan de eerste GL1200.
Afspraak gemaakt, en hij heeft de motor netjes (ondankt de vele regen) bij mij thuis afgeleverd

Mijn eerste aanpassing is natuurlijk de tweede antenne geweest.
Zonder de 2 antennes klopt het geheel niet.
Het achterzitje was gescheurd en afgedekt, hiervoor heb ik een nieuwe gekocht en deze vervangen

Uiteindelijk ook de achterverlichting gerepareerd, alles werkt weer.
Het vlaggetje welke erop zat was oud en vies.
Deze vervangen door een nieuwe met Goldwing logo.
Bij de andere antenne maar gelijk een USA vlag gekocht en deze erop gezet.....toont net wat leuker.


Hieronder de foto's


Vers afgeleverd

Linksvoor

Gaaf !

Antenne's erop


Radio en intercom

Droog en warm in de garage

Verlichting rechtsachter


Verlichting achter

Verlichting linksachter

Frontpaneel chroom

Eerste pechgeval, vastgelopen rem

Actieshot tijdens rondje Utrecht

Met de antenne's


De Dr Big is verkocht.


De Dr is verkocht.
Omdat de motor niet goed liep en ik er zelf gewoonweg geen tijd meer voor had.
Het was zonde om de DR in de schuur te laten staan en er niets mee te doen.

Hij heeft een klein maandje op marktplaats gestaan en na diverse mail en biedingen is hij verkocht

Op 16 februari 2011 heeft de heer H. Heeswijk deze van mij overgenomen
De DR moest wel ff langs de specialist om te worden af gesteld.
Laatste nieuws was dat ie weer goed liep.
Ik wens de heer Heeswijk veel plezier van de DR750.



De carburateur


Gezien het feit dat ik diverse malen op mijn motor naar mijn werk ben gegaan, heeft ie ook weer ff moeten werken.
Alleen even de accu vervangen en gaan !
Dat ging wel goed tot op de dag dat de motor voor het stoplicht "zomaar" uitviel. ..???
Ik wist niet wat er aan de hand was.
Starten,..starten,..starten,.......en weer VOL GAS starten, en jawel hij sloeg aan.
Nou, dat ging dus goed.
Ik had de motor in de tuin staan, daar er niets aan de hand leek !
Maar de volgende dag..(Bwehhhhh!!)... een weeïge lucht.
Dus maar ff wezen kijken, en wat bleek, veel benzine onder mijn motor ??
Maar waar kwam dat vandaan ?
....?
Gelijk maar even gekeken en uiteindelijk bleek het uit mijn luchtfilter te komen, ik ben daarop gelijk via Google op zoek gegaan naar dat probleem en de eventuele oplossing!
Via het motorforum op het antwoord gekomen, "een verstopt of kapot vlotter!"
Via de plaatselijke motorzaak maar een vlotter-reparatieset geregeld
Carburateur eruitgehaald, geheel schoongemaakt en het nieuwe vlotternaaldje erin.
Starten en lopen dacht ik, maar nu bleek dat de motor het overtollige benzine wéér via de carterontluchting eruit gooide
Weer de carburateur eruit gehaald en schoon gemaakt.
Maar wéér bleek de benzine via de carterontluchting eruit te komen.

Hierna wees Jeroen mij erop dat we de olie ff moesten controleren, (hoe we daarop kwamen weet ik ook niet?)
Olie gepeild...en wat bleek daar !! de olie was wel erg dun
Olie eruit laten lopen......bleek het gewoon benzine te zijn !!!!
Ofwel mijn blok werd gesmeerd door 4,5 liter benzine, in plaats van 2,6 liter olie ??!!
Alles afgetapt, olie ververst, en jawel starten, lopen en verder alles OK.

Geeft dus weer aan dat ik veel vaker de olie moet controleren! Nu kunnen we weer rijden.


Carburateur Zonder linker tank Carburateur Dikke 1-pitter Carburateur Aan het wrk
Carburateur Zonder tanks Carburateur
Boven aanzicht
Carburateur De carburateur

De verstralers


De bovenste foto's zijn de allerlaatste wijzigingen, de verstralers zitten erop voor extra licht.
En natuurlijk om bij de zomerse ondergaande zon, (die de tegenliggers een beetje verblindt) extra goed zichtbaar te zijn.
Je weet natuurlijk maar nooit!

dr-verstr-0001
Nieuwe verstralers
dr-verstr-0002
Extra licht
dr-verstr-0003
Extra licht
dr-verstr-0004
Nieuwe verstralers
dr-verstr-0005
Extra licht
volgt.jpg Volgt nog
mike-dr0001 Ik op de Big mike-dr0002 Ik op de Big mike-dr0003 Ik in het zand
mike-dr0004
Achterkantje
mike-dr0005
Zijkant
motor-0039
Zwart Blokkie
motor-0030 Van de zijkant motor-0037 Big voorkant motor-0035 De eerste deuk
motor-0008 Zo heb ik hem gekocht motor-0022 Goldwing 1200 Interstate motor-0006 Goldwing 1200 Interstate

Hier komen wat verhalen.


Nou, ik ben dus begonnen met de Goldwing, dit was mijn éérste motor.
Tja, een beetje groot om mee te beginnen vonden sommige, maar ik vindt grote dingen nou eenmaal mooier dan kleine!
Was best wel ff wennen, op zo'n bakbeest terwijl je les hebt gehad op een 500cc tje.
Ik ging hem samen met mijn vrouw ophalen bij H. Pater in Hoogeveen en dan
zouden we samen weer naar huis rijden (December ik geloof 1993)
Ik reed voor mijn vrouw uit, die in de corsa reed.......
En ik maar denken, waar blijft ze nou ??
Helaas kwam ik er iets te laat achter dat zij 100 km/h reed en ik 100 M/ph (is dus 160 km/h !!)
Samen met een vriend en vriendin zijn we later dat jaar naar Italië gegaan.
Best relaxed hoor, op de motor en ook nog eens uitgerust aankomen.
Gelijk de Stelvio-pas gereden. Da's 45 haarspeld bochten in 5 kilometer geloof ik.
Ik heb er heel wat kilometers op gereden, totdat de kinders kwamen
Toen heeft de Wing een jaar of 2-3 binnen gestaan omdat ik er alléén niet ff lekker een dagje op uit ging.
Wat mij later ook weer deed besluiten om een motor voor mijzelf te kopen.....een speeledingetje!
Dus, Goldwing verkocht aan ene S. Francois uit Almere.
En ikke op zoek naar een Honda Africa Twin of een Suzuki DR Big, want ik wilde wel een semi-offroad.
Omdat ik een grote bak wel mooi vindt ging mijn eerste keus naar een Africa Twin.
Die motoren blijken dus best wel waardevast te zijn wat er op neer komt dat er dik € 3500,-- voor neergeteld moest worden.
Das iets te veel vond ik.
Dus op zoek naar een DrBig, ook dat vond ik vroeger al best toffe motoren, met die dubbele tank en zo.
Dus kijken en kijken...........
Tot ik een Dr 750 tegenkwam welke best betaalbaar was.
Ik samen met een vriend van mij ff op en neer naar Elsloo(Fr).
Even rijden kijken etc.
Nou eenmaal thuis ff overlegd en toch maar besloten om deze "zwarte" DrBig te kopen.

.....En jawel, met goedkeuring....!!....van de vrouw, heb ik dus een DR 750 gekocht.
op 22-11-2003 heb ik deze van E. zijlstra uit Elsloo (Fr) overgenomen.
Ik moest dus wel terug rijden vanuit Friesland naar Utrecht.....op een "open" motor.
Dat was gelijk een wenningsrit en ik heb hem dan ook gelijk een beetje uitgeprobeerd.
Want als je altijd achter een enorme kuip hebt gezeten, is het best wennen om op een "open" motor te rijden.
Voor het gevoel rijd je 100 terwijl je eigenlijk maar 70 rijdt.
Het eerste wat er aan de DR veranderd is, is de koffer, deze heb ik er gelijk afgehaald.
Ondertussen rijd ik al even met plezier lange en korte stukken.
En natuurlijk is er al een "eerste" schade.......een heel erge lompe.
Tijdens het spuiten van de zij-standaard stond de DR op een krik en is hij door een flinke windvlaag gewoon om gedonderd.
Tja ook ik maak wel eens fouten....Grmbl!!
Omdat het achterspatbord met verlichting naar mijn gevoel nogal lang was heb ik deze ook maar even ingekort.
Kijk en vergelijk maar de "oude" en "nieuwe" achterkant.
Wat ik ook al gedaan heb is het blok, deze was oranje en is nu zwart.
Voor de auto werden er oprijplaten en steunen gemaakt zodat de motor achteropgezet kan worden.
(Hierbij mijn dank voor de firma Metaalzetterij Midden Nederland MMN uit lunteren die dit voor mij heeft kunnen realiseren.)
Foto's staan op GMC
Maar wel weer een motor.
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik in 1 jaar meer heb gereden dan de laatste 3 jaar met de wing.
Dus het heeft zijn geld wel opgebracht.

Omschrijving Goldwing GL1500 1988
Honda Goldwing GL1500 Interstate

MV-01-GP
28 Februari 1988
1500cc V6
Recentelijk zeer grote beurt gekregen mei 2016
Nieuwe olie en filter
Nieuw luchtfilter
Nieuwe remmen
Nieuwe accu april 2016

Opties
Cruise control
Achteruit
Trekhaak
Radio
Rugleuning
Hoes op rugleuning achterzit vernieuwd
Compressor
Intercom systeem
Gereedschapsset
Sieruitlaten 2 x 3
Koffer met toprek
Sierverlichting rondom
Chromen koplampfront

EXTRA
Winterhoes voorplaat
Winterhoes voorspatbord
Werkplaats handboek

Defect
LCD scherm moet vervangen worden
Keerringen in voorschokbrekers moeten vernieuwd worden



Honda Goldwing GL1500 1988 Interstate
Vraagprijs € 4.250,--

CamperWerk De Goldwing rechtsvoor CamperWerk De Goldwing linksvoor CamperWerk De Goldwing zijaanzicht CamperWerk De verlichting



Alleen deze pagina geopend ?? klik op de link om de hele site te openen Naar gehele website